  • Data: 2004-12-31 03:01:54
    Temat: Re: przepisy na rondzie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Hubertus wrote:

    > o fakcie skretu w prawo tak ale gdy skrecam w lewo ?

    I co, będziesz zasuwał rondem pod prąd?

    > mrygam gdy stoje przez wjazdem w prawo (w lewo nie wykonam manewru
    > jeszcze ale za chwile bede krecił w 2 strone) ale gdy tylko wjade na
    > rondo czy mrygam w lewo czy wyłaczam i jade po okregu aż do zjazdu gdzie
    > znów mrygam w prawo (to juz oczywiste)

    ROZWIŃ..... SOBIE.... RONDO.... W.... PROSTĄ.... JEDNOKIERUNKOWĄ...

    [ciach]

    > wg ciebie nie informować - ok
    > postaw się w takiej sytuacji (działamy zgodnie z prawem)
    > stoisz przed rondem puszczasz wszystkich

    Jeśli przed rondem stoi znak 'ustąp pierwszeństwa przejazdu'. W
    przeciwnym przypadku ustępują ci na rondzie (choć osobiście takiego
    jeszcze w życiu nie widziałem).

    > - z naprzeciw wjechał ktoś inny

    Jakiego 'naprzeciw'? Na przeciw siebie przed wjazdem na rondo masz
    'wysepkę'.

    > (jedzie na wprost lub w lewo ale o tym nie wiesz, ba jeszcze mu mrugacz
    > chodzi wiec może jedzie w prawo)

    Na rondzie w Polsce nie da się pojechać w lewo (bo będzie pod prąd), a
    na wprost to się nigdzie nie da, bo wjedziesz na 'wysepkę'.

    (przypominam, że przez 'rondo' potocznie rozumie się takie skrzyżowanie
    z ruchem okrężnym, bo którym da się jeździć 'w kółko', a nie takie,
    które wygląda jak znak #)

    [ciach]

    > wielokrotnie przejeżdżając przez to nasze rondo przyhamowuje (bo stopu
    > tam nie ma) patrzę co się dzieje i jadę dalej gdyby ten z mojej lewej
    > mrugnął ze nie jedzie w prawo (a jego migacz który jeszcze przed chwila

    Coś znowu mącisz...

    [ciach]

    Weź sobie wreszcie rozwiń to rondo w prostą drogę i zobacz, jak wygląda
    jazda po nim. Jeśli koniecznie oba końce muszą ci się łączyć, to wyobraż
    sobie tę 'prostą' opasującą kulę.