  • Data: 2004-12-31 09:42:57
    Temat: Re: przepisy na rondzie
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Często mam okazję obserwować ruch na rondzie "dwupasmowym" tzn. rondo z
    dwoma pasami okrężnymi i wszystkie wjazdy/zjazdy dwupasmowe. Moje
    obserwacje skłaniają mnie do stwierdzenia, że znajomość przepisów ruchu
    drogowego w tym przypadku jest niewielka.

    Obserwacja pierwsza:
    pojazd wjeżdża z lewego pasa i chce jechać "na wprost", z tego powodu
    kierowca nie używa kierunkowskazów i uważa, że ma pierwszeństwo przed
    tymi co są na prawym pasie ...
    Obserwacja druga:
    pojazd porusza się po lewym (wewnętrznym) pasie ronda i chce je opuścić,
    kierowca - co prawda - włącza prawy kierunkowskaz ale jest przekonany,
    że ma pierwszeństwo w stosunku do pojazdu na pasie prawym (zewnętrznym),
    bo "opuszcza rondo" ...
    Obserwacja trzecia:
    jeden ze zjazdów jest zakorkowany, w związku z tym wszyscy ustawiają się
    w szczelnej kolejce do zjazdu, blokując tym samym całkowicie ruch na
    rondzie ...

    nn