    From: "basti78" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekazywanie wiedzy
    Date: Thu, 24 Jul 2008 02:28:26 +0200

    chyba bede mial podobny problem ;)

    generalnie powiedzmy zobligowany jestes do przekazania swoich obowiązków -
    ale to chyba tez bardziej w ramach przyzwoitości, ja nie lubie po prostu
    palić za sobą mostów.

    co do wiedzy własnej - oooooooo nie ;) - skoro firma Ci dziekuje czy Ty jej
    z różnych powodów, to bez jaj. kumpel kiedys za przeszkolenie gruntowne
    nowego pracownika skosił niemały bonus, bo niby i za co coś takiego
    wykonywać?

    co prawda w wiekszosci umow - jesli masz sprecyzowany zakres - jest cos
    takiego jak "inne prace powierzone przezpracodawce" ale to musi być zgodne z
    predyspozycjami i wlasnymi umiejetnosciami, oraz nie gorsze niz stanowisko-
    np nie bedziesz sprzatac jak jestes kierownikiem, bo sie nagle pracodawcy
    zachciało..... zresztą nikt nie zmusi tak?

    wszystko zaleznie od sytuacji, ale generalnie ja bym sie ograniczył do
    grzecznego przekazania wszystkich obowiązków z minimalną konieczną do tego
    wiedzą własną.

    a co do stanu posiadania - rzeczywiscie kwit nawet na zapałki, żeby sie to
    potem nie mogło w jakis szantaz przerodzic czy oskarżenie o kradzież czy
    przywłaszczenie i na przyklad cięcie pensji ostatnich z racji strat.