    From: "Steel" <d...@K...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekazanie strony www czy wykup?
    Date: Wed, 25 Jul 2007 16:04:59 +0200

    > Będzie mu trudno. Raczej niechętnie patrzą kupujący na dane adresowe i
    > treści innej firmy. Koniecznie chcą to zmieniać. Nie wiadomo dlaczego.

    rozumiem ze sprzedajac sklep internetowy, wiele razy musisz go napisac?
    jakis zart...
    Kupujacy sklep internetowy dostaje mozliwosc zmiany grafik na wlasne...
    trzesci regulaminow i zawartosc sklepu tez moze byc rozna w zaleznosci od
    tego co sobie do bazy nawciskasz...

    > Wystarczy umowa. Jakakolwiek. Prawa majatkowe przechodzą na tego kto
    > zapłacił.

    BZDURA!
    znaczy sie jak kupie sobie sklep internetowy to moge go sprzedawac?
    wybacz.... ale chyba nie wiesz o czym mowisz...
    Wszystko zalezy od tego co bylo w umowie... jesli umowa mowi o przekazaniu
    praw majatkowych to owszem... jesli nie wspomina o tym, to niestety nie masz
    zadnych praw majatkowych i nie mozesz nic zrobic.

    > Kupuję Rembrandta w Sotheby's, przemalowuję na zielono, rżnę na 4
    > części i sprzedaję na Allegro. Całość instalacji nazywam "zerżniętym
    > Rembrandtem na zielono" i opatruję własnym podpisem. Wolno mi? Wolno.

    tak, pod warunkiem ze kupiles do tego prawa.
    to ze kupiles Rembrandta nie znaczy ze mozesz go reprodukowac... czy
    wykorzystywac czesci...
    podejrzewam ze nie mozesz tez takze go od tak zniszczyc...

    to ze kupiles gre w sklepie nie znaczy ze mozesz zaczac jej kopiowanie i
    sprzedaz!

    to ze kupiles fotke ode mnie, nie znaczy, ze mozesz ja uzyc na swojej
    stronie (a tego licencja nie przewidziala)!

    > A co z aktualizacją? Wpis do guestbooka to już ingerencja czy jeszcze
    > nie?

    to jest funkcjonalnosc... tak naprawde nie ingerujesz w kod strony tylko w
    zawartosc bazy danych :)
    kod strony jest taki sam.

    > Przesadzasz. Strona www jest po to aby ją modyfikować. To jej
    > podstawowa cecha.

    Nie przesadzam... jednak kod jest wlasnoscia autora (o ile nie udzielil on
    licencji pozwalajacej na modyfikacje) i modyfikowanie jego kopii jest
    lamaniem prawa...

    > Już widzę piekarza który boi się że jego dzieło zostanie zjedzone...

    LOL
    troche nie taka sytuacja...

    > Notariusz potwierdzi jedynie zgodność wydruku z wydrukiem.
    > Potwierdzenie takie jest dokumentem wydanym na podstawie innych
    > dokumentów. Notariusz nie bada stanu faktycznego.

    no i luz... robisz wydruk kodu ze strony i kodu z CD i masz luzik... czyli
    potwierdzenie zgodnosci...

    Steel