  • Data: 2007-07-24 19:27:01
    Temat: Re: przekazanie strony www czy wykup?
    Od: "JanKo" <b...@m...inv> szukaj wiadomości tego autora

    Steel nadaje:

    > On jest wlascicielem pojedynczej kopii tych plikow (tworca jesli
    > umowa nie byla na wylacznosc moze sprzedac to samo tylko np z inna
    > grafika wielokrotnie!)

    Będzie mu trudno. Raczej niechętnie patrzą kupujący na dane adresowe i
    treści innej firmy. Koniecznie chcą to zmieniać. Nie wiadomo dlaczego.

    > i co najwyzej moze odsprzedac (bo do sprzedazy wielokrotnej trzeba
    > miec prawa autorskie majatkowe, to jak z kopiowaniem programow)
    > By utwor przeszedl na zleceniodawce wymagana jest umowa o prace, a tu
    > raczej jej nie było.

    Wystarczy umowa. Jakakolwiek. Prawa majatkowe przechodzą na tego kto
    zapłacił.
    Kupuję Rembrandta w Sotheby's, przemalowuję na zielono, rżnę na 4 części
    i sprzedaję na Allegro. Całość instalacji nazywam "zerżniętym
    Rembrandtem na zielono" i opatruję własnym podpisem. Wolno mi? Wolno.

    > Tak czy siak nikt nie moze ingerowac w kod strony bez pozwolenia
    > autora. Wiec jesli nawet autor odda pliki, moga byc wykorzystane
    > _tylko_ ze stworzonym przez niego kodem.

    A co z aktualizacją? Wpis do guestbooka to już ingerencja czy jeszcze
    nie?

    > Kazda modyfikacja tego kodu czy grafik powoduje zlamanie prawa
    > autorskiego (oczywiscie jesli w umowie nie ma mowy o przekazaniu kodu
    > do ewentualnych modyfikacji).

    Przesadzasz. Strona www jest po to aby ją modyfikować. To jej podstawowa
    cecha.

    > Mysle ze autor boi sie ze to co zrobil (grafiki, kod stronki) zostanie
    > wykorzystane i zmodyfikowane

    Już widzę piekarza który boi się że jego dzieło zostanie zjedzone...

    > Autor moze isc do notariusza i poswiadczyc np zgodnosc strony na
    > serwerze ze zgodnoscia na CD i w ten sposob zabezpieczyc sie na
    > wypadek gdyby zleceniodawca chcial zmodyfikowac jego kod.

    Notariusz potwierdzi jedynie zgodność wydruku z wydrukiem. Potwierdzenie
    takie jest dokumentem wydanym na podstawie innych dokumentów. Notariusz
    nie bada stanu faktycznego.