  • Data: 2006-07-30 17:27:49
    Temat: Re: przejazd rowerem przez jezdnie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:44CCE423.FDE29423@gazeta.pl Hikikomori San
    <h...@g...pl> pisze:

    > Szkoda, ze 99% kierowcow o tym nie wie.
    > A ja juz nie bede wiecej ryzykowal zycia...
    > Zeby mnie jakic skur... yn zabil przez przypadek...
    I to jest prawda, ja takze często jeżdżę rowerem. Oczywiście głównie
    rekreacyjnie, po mieście to bez sensu.
    Ale jako kierowca auta i pieszy mam już dość nieubezpieczonych
    rowerzystów-kretynów bez znajomości zasad ruchu i/lub bezczelnie je
    łamiących.
    Nie mam możliwości ścignąć takiego gnoja jeśli mi coś uszkodzi i ucieknie,
    bo on nie ma rejestracji. A nawet jak go dorwę, to musiałbym się latami
    cywilnie procesować o spłatę szkód. Pędzi taki nieoświetlony debil z
    plecaczkiem na garbie i słuchawkami od mp3 w uszach, często po chodniku -
    tego nie toleruję.
    Zasadniczo traktować należy więc rowerzystów zgodnie z prawem jak innych
    uczestników ruchu drogowego. Wyprzedzać i mijać w przepisowej odległości
    (fakt czasem są kałuże, ale nie powinno sie wykonywać z tego powodu
    specjalnych manewrów, bo można spowodować wypadek - niech mają prysznic,
    wyschną), może zdarzyć się przed skrzyżowaniem ostro zahamować przed dziurą
    tuż przy krawężniku i nie jest winą kierowcy, że tam mnie właśnie kolarz
    usiłował prawą stroną(!) wyprzedzić auto. Itp.
    Ale to wszystko łagodne zachowanie.
    Są tacy, którzy jak stoją na skrzyżowaniu i widzą w lusterku, że się
    cyklista przekrada z lewej lub prawej to drzwi otwierają lub proszą pasażera
    aby to zrobił. ;)
    Ma to wszystko jakiś sens?? Pewnie nie, ale co z chamami robić?

    Jotte