  • Data: 2004-04-09 16:27:36
    Temat: Re: przedsiebiorca w kodeksie cywilnym
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Dr <n...@w...pl> napisał(a):

    > Zastanawiam sie zatem, czy do rolnika bedzie miec zastosowanie ustawa o
    > szczegolnych warunkach sprzedazy
    > konsumenckiej (Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    > przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę
    > rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar
    > konsumpcyjny).
    >
    > Jednak jest tu mowa o przedsiebiorstwie, nie o gospodarstwie rolnym. O
    > "przedsiebiorcy" tez nie ma mowy
    >
    > Co o Tym myslisz?

    Przede wszystkim rodzi sie pytanie czy gospodarstwo rolne może byc
    jednoczesnie przedsiebiorstwem. Zarowno i tu i tu w kc obydwie definicje mają
    charakter funkcjonalny i sa oderwane od osoby/osób prowadzacych
    przedsiebiorstwo czy gospodarstwo. Ostroznie powiem ze moze byc,chociaz
    szczerze mowiac nie wiem ale tak na chlopski rozum na 100% sa przeciez jakies
    gospodarstwa rolne np tzw. ekologiczne ktore sprzedaja swoja ekologiczna
    zywnosc konsumentom.Przeciwko by stal argument ze brak jest w stosunku do
    gospodarstwa rolnego przepisu analogicznego do art.55 ze znaczkiem 2 ale
    wszedzie sie spotykalem z opinia ze ustawodawca sie zapomnial w tym zakresie
    i mozna zbywac jedna czynnoscia prawna cale gospodarstwo rolne (ale poglad
    przeciwny wystepuje jak najbardziej,ze nie da sie sprzedac gospodarstwa
    rolnego tak jak przedsiebiorstwa).Generalnie nie potrafie odpowiedziec
    jednoznacznie,niech moze ktos bardziej kumaty w temacie sie odezwie.