  • Data: 2006-02-12 11:57:42
    Temat: Re: protokół z rozprawy a zeznania świadka
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale o czym my mówimy. na początek niech będa komputery do protokołowania
    > /oby nie z Open Office/, a nie kartka i długopis.

    Z tym juz sie spotkalem w jednym z Sadow Rejonowych - protokolant byl z
    laptopem i calkiem sprawnie sobie poczynal, tylko ze niestety protokolowal
    nadal tylko to, co dyktowal mu sedzia, co nadal wydluzalo czas rozprawy
    przynajmniej o polowe.

    Wlasnie o oszczednosci tego czasu mowie. Latwo obliczyc, ze skrociloby to
    czas pracy sadow o 25%... a nawet czas pracy protokolantow tez poddalby sie
    oszczednosciom, bo pracowaliby poza salami sadowymi, w archiwach. Co za tym
    idzie - mogliby byc nimi np. niepelnosprawni, ktorzy czesto potrafia szybko
    pisac na komputerze. Itd, itp... Dobrze byloby, gdyby te dyskusje przeczytal
    na przyklad min. Ziobro. Odkladajac na bok dyskusje na sam temat jego
    osoby - z pewnoscia ktos taki jak on ma dosc ikry, zeby takie rozwiazanie
    zaryzykowac i wprowadzic, liczac na duze poparcie spoleczne, gdy po 2-3
    latach okaze sie, ze sady przyspieszyly o te 1/4... ;-) A rewolucja wbrew
    pozorom nie bylaby tak duza, bo nie zmieniloby to zbytnio niczego juz
    istniejacego - a zakup sprzetu, stworzenie nowych archiwow audio-wizualnych
    i zarzadzanie nimi, to wydatek, ktory (tak pi razy drzwi, ale raczej mam
    racje) nadal zmiescilby sie w oszczednosciach, poczynionych w czasie pracy
    sedziow, protokolantow i innych.

    Pozdrawiam,

    Tiger