  • Data: 2006-02-06 08:30:52
    Temat: Re: proszę ponownie
    Od: a...@t...pl (Bartek) szukaj wiadomości tego autora

    > Ojciec mój wykupił z bonifikatą w 2002 roku mieszkanie lokatorskie od
    > gminy. W 2005 ojciec zmarł.
    > Przeprowadziłam spadek sądownie i zgłosiłam spadek do Urzędu Skarbowego.
    > Obecnie chciałabym sprzedać mieszkanie na wolnym rynku.
    >
    > Pytanie : Czy muszę zwrócić kwotę bonifikaty jaką uzyskał ojciec przy
    > wykupie mieszkania ? ( nie minęło pięć lat od chwili wykupu )
    >
    > Czy również obowiązuje mnie okres 5 lat, niezbywania
    > mieszkania, jeżeli obowiązuje ten okres to od kiedy jest liczony, ( od
    > dnia wykupu przez ojca , czy od momentu postanowienia sądu o spadku ) ?

> [...]

    Sprawa troche nowa i nierozjasniona w polskim prawodawstwie.

    Nie wydaje mi sie, abys musiala zwracac bonifikate, którą Twój ojciec
    uzyskal przy wykupie mieszkania. Mieszkanie nabyte drogą spadku przypadlo
    tzw. bliskiej osobie (córce). Gdyby przypadlo np. sąsiadowi, to gmina pewno
    mialalaby obowiazek dochodzic zwrotu.

    Jezeli chodzi o termin, który Ciebie obowiazuje w przypadku zbycia lokalu,
    to jest to najpewniej 5 lat od daty nabycia nieruchomosci przez Twojego
    ojca. Nie widze powodu, dla ktorego termin ten mialby biec od poczatku.
    Ciebie natomiast obowiazuje 5 letni termin od daty nabycia spadku, w ciągu
    ktorego nie mozesz zbyc lokalu bez 10% ryczaltowego podatku do US, jezeli
    kwoty uzyskane ze zbycia nie zdecydujesz sie przeznaczyc na tzw. cele
    mieszkaniowe, ale to juz zupelnie inna historia.

    Zalaczam link do artykulu
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bonifikaty-na-mieszk
    ania-komunalne-kiedy-do-zwrotu-1321353.html

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl