  • Data: 2006-02-06 08:07:34
    Temat: Re: proszę ponownie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jędrek wrote:

    > Pytanie : Czy muszę zwrócić kwotę bonifikaty jaką uzyskał ojciec przy
    > wykupie mieszkania ? ( nie minęło pięć lat od chwili wykupu )

    Zasadniczo to zależy od umowy notarialnej między spółdzielnią a
    członkiem spółdzielni - u mnie np. teraz można sprzedać zaraz po
    wykupieniu i bonifikaty nie trzeba oddawać.

    > Czy również obowiązuje mnie okres 5 lat, niezbywania
    > mieszkania, jeżeli obowiązuje ten okres to od kiedy jest liczony, ( od
    > dnia wykupu przez ojca , czy od momentu postanowienia sądu o spadku ) ?

    Jeśli obowiązuje (a za to nie dam głowy, czy w przypadku otrzymania w
    spadku też obowiązuje - ponownie odsyłam do konkretnej umowy) to
    oczywiście liczy się do daty wykupienia.

    Niemniej jednak pamiętaj, że wchodzisz w posiadanie w dniu objęcia
    spadku - i jak sprzedasz w ciągu mniej niż 5 lat od tej daty, to bulisz
    10% podatku dochodowego (od ceny sprzedaży mieszkania minus to, co
    wydasz na inne cele mieszkaniowe).