    From: Wojciech Korona <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosze o pomoc!!
    Date: Wed, 20 Nov 2002 23:46:33 +0100

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Pytanie czy on miał obowišzek dać jej jakiś "regulamin".
    > IMHO - to raczej jeśliby ona (jako użytkownik) komuś
    > wyrzšdziła krzywdę, to wtedy właściciel mógłby gorzej
    > wyglšdać: wcale bym się nie zdziwił jakby punkt
    > wyłšczajšcy odpowiedzialność jako "osoby trzeciej"
    > wyglšdał na najważniejszy.
    > Co do zastrzeżeń o "nieroszczeniu" - to jest takie
    > popularne pojęcie jak "D...chron" :) - *o ile*
    > nie miał takiego obowišzku, to oświadczenie pełni
    > głównie rolę odstraszajšcš. Jeśliby taki obowišzek

    Czyli w takim razie trzeba sprawdzic, czy uzytkownik mial obowiazek zapoznania sie z
    regulaminem.

    > Hm... Przeczytaj powyższe zdanie :)
    > Skutkiem czego, nieprzeczytania regulaminu ?
    > Trzebaby wykazać.... !

    No trzeba.

    > Kto ma mieć uprawnienia ? Rozumiem że sugerujesz iż użytkownik ??
    > No to on musiałby o to zadbać ;)

    Chodzi mi o nieformalne uprawnienia, typu wiek i podstawowe umiejetnosci.
    Sadze, ze wlasciciel powinien kazdego pytac przed uzyczeniem pojazdu czy potrafi tego
    uzywac.

    > Mhm... Może zamiast koparek zaaplikujesz motorowery ?

    No zgadza sie.
    Zalozmy, ze nie umiem jezdzic na motorowerze.

    Wezme go od wlasciciela toru. Rusze na torze i przewroce sie, a motorower zlamie mi
    noge.
    Wlasciciel nie kazal mi przeczytac regulaminu i nie poinstruowal mnie o zagrozeniach.

    Ja za to odpowiadam ?

    > Albo karuzele.... Podpisywałeś coś kiedyś na karuzeli ? I co,
    > jeden z drugim odepnie zakmnięcie.... kto będzie winien ?

    Tez myslalem poczatkowo o przyrownaniu tego do karuzeli, ale to troche co innego.
    To nie Ty prowadzisz karuzele.

    To by mozna przyrownac, ale jakby wlasciciel karuzeli uzyczal Ci karuzeli do
    sterowania niš i krecenia sie.
    Czyli sam ja sobie wlaczasz i pozniej sie na niej krecisz.

    Jezeli nie poinformowal by Cie jak jej uzywac to wtedy by byla jego wina.

    Nie sadzisz, ze to bardziej adekwatny przyklad ?

    > Prawda, że *jeśli* jakieś warunki bezpieczeństwa nie byłyby
    > zachowane... to tak. Ale tego czy tam *np.* była banda (byla ?)
    > i czy była "właściwa" - pewnie ci na grupie nikt nie powie !

    Zalezy co rozumiemy pod pojeciem warunki bezpieczenstwa.

    Banda byla, ale moze wlasnie ta banda byla zagrozeniem.
    Przy ostrym zakrecie banda na plaskiej powierzchni moze byc zagrozeniem.
    To byl zakret o 180 stopni.
    To tez mozna traktowac jako zagrozenie.

    Zagrozeniem byly gorace silniki gokartow.

    Moze w momencie wchodzenia w zakret kolezanka sie oparzyla i to spowodowalo utrate
    kontroli nad gokartem.

    O wlasnie.
    Wydaje mi sie, ze to jest dobry argument.

    Co sadzisz ?

    Wojciech Korona
    mailto:w...@w...pl
    tel. 602 514994
    wirtuale.pl sp.z o.o.
    CENTRUM INTERNETOWE dla małych i średnich przedsiębiorstw.
    http://www.wirtuale.pl
    infolinia 0801 609 364