  • Data: 2010-09-05 22:10:17
    Temat: Re: producent i info na produkcie
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-05 13:18, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No nie do końca. Pomijając durny zapis gramatyczny, to sugerują, że po
    > tym terminie jest przydatne do spożycia, tylko już nie ,,najlepsze''.
    > Jak ktoś pisze ,,najlepiej spożyć przed: 1 lipca 2010'' to w zasadzie
    > dzisiaj też se mogę zjeść, tyle że już nie będzie to ,,najlepiej''.

    Moze kiedys do Twojej glowy dotrze, ze sa 2 zapisy:
    - "nalezy spozyc przed:"
    - "najlepiej spozyc przed:"

    Pierwszy dotyczy rzeczy, ktore po tym terminie raczej na pewno sie
    zepsuje i beda niejadalne, czy wrecz szkodliwe (serek, smietana, mieso).
    Drugi dotyczy rzeczy, ktore nawet po tym terminie beda nieszkodliwe i co
    najwyzej straca troche swoje wlasciwosci - np: kawa, ktora troche
    zwietrzeje, ale ciagle bedzie "nieszkodliwa".

    Co do zgodnosci zapisu po dwukropku z zasadami polskiej odmiany -
    zacznij zasypywac swoimi wywodami "niegramotnych" producentow serkow i
    jogurcikow... Jak znajdziesz wiecej takich jak ty - to moze uda ci sie
    przekonac kazdego z producentow po kolei, ze napis powinien tam byc w
    takiej formie, aby nie urazic Tristanowego poczucia zasad poprawnej
    pisowni...

    Pozdro

    Maseł