  • Data: 2003-07-24 17:27:59
    Temat: Re: procedura tworzenia stron www i aplikacji
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie jestem prawnikiem ale spróbuję coś napisać, jeśli napiszę jakieś
    bzdury to krzyczcie.

    > k...@p...onet.pl napisał(a) 24 Jul 2003 08:26:36 +0200 na pl.soc.prawo:
    > Firma, w ktorej pracuje jako specjalista ds. marketingu w ramach oszczednosci
    > chce abym zrobil i utrzymywal strone www. Dodatkowo jest takze potrzeba
    > wykonania kilku baz danych, ktore wspolpracowalyby z innym oprogramowaniem w
    > firmie (tytpu FK). Bylyby to proste bazdy utworzone w Excelu lub w Accesie.
    > Zaznaczam, ze zadne z wymienionych czynnosci nie sa zapisane w moim zakresie
    > obowiazkow, a wykonywalbym je po czesci w pracy i w domu.

    Jeśli wykonywał byś ją w pracy za zgodą pracodawcy to było by IMHO
    równoznaczne z rozszerzeniem twoich obowiązków, co może być powodem
    podwyższenia wynagrodzenia.

    > Jak w takim razie powinno sie to odbyc? Czy mam prawo zadac dodatkowego
    > wynagrodzenia? Czy powinna byc spisana dodatkowa umowa? Jak wygladalaby sprawa
    > praw autorskich zarowno do powstalych baz danych jak i strony www (elementy
    > graficzne, merytoryczne)?

    Prawa autorskie nie majątkowe obojętnie czy stworzysz tę stronę w domu
    czy w pracy należą do ciebie i nic tego nie jest w stanie zmienić, co do
    prawa autorskie majątkowe jeśli stworzysz ją w pracy w ramach swoich
    obowiązkow należą do pracodawcy, natomiast jeśli stworzysz ją w domu to
    zazwyczaj prawa autorskie majątkowe prznoszone są na zleceniodawcę przy
    podpisaniu umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
    Co do zawartości merytorycznej to skoro pracujesz w dziale marketingu
    wydaje mi się że może do twoich obowiązków należeć przygotowanie ich
    (popraw mnei jeśli się mylę), w tym przypadku również prawa autorskie
    niemajątkowe należą do ciebie natomiast prawa autorskie majątkowe do
    pracodawcy.

    Wydaje mi się że najlepszym wyjściem było by wykonanie strony w domu na
    umowę zlecenie lub umowę o dzieło oraz poszerzyć zakres twoich
    obowiązków o utrzymywanie tejże strony.

    Wiele w tym przypadku zależy od twojego pracodawcy, czy jest człowiekiem
    który docenia pracę innych i jest gotów godziwie za nią płacić czy też
    raczej myśli tylko o tym jak wycisnąć z pracowników możliwie najwęcej za
    jak najniższą cenę.

    A tak BTW czy nie lepiej zlecić stworzenie tej strony jakiejś firmie
    która się tym zajmuje? Bez urazy ale myślę że ktoś kto się tym zajmuje
    zawodowo zrobi to lepiej niż ty tak samo jak ty lepiej poradzisz sobie w
    dziale marketingu niż projektant stron internetowych.
    Zlecanie pracownikowi działu marketingu w ramach oszczędności zrobienia
    strony internetowej to tak jak by zlecać krawcowi zaszywanie pacjenta po
    operacji.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498