eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z wypożyczalnią › Re: problem z wypożyczalnią
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
    l!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Tomek" <t...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z wypożyczalnią
    Date: Mon, 28 Mar 2005 15:35:30 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <d291g2$39r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <d260ap$9c7$1@nemesis.news.tpi.pl> <d2730g$brd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d27aee$lqj$1@nemesis.news.tpi.pl> <d27aki$hjq$1@inews.gazeta.pl>
    <d27aph$i39$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.itcomp.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1112017218 3387 80.50.214.214 (28 Mar 2005 13:40:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2005 13:40:18 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:287205
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Wyjaśnij im, że Ty nie uszkadzałeś owej płyty, tylko uszkodził ją
    > odtwarzacz DVD, za który Ty ponosisz odpowiedzialność cywilną na
    > zasadach ogólnych.

    W zasadzie to zarysował pracownik serwisu nieumiejętnie ją wyjmując lub
    nie wiem co, ale na pewno nie sam odtwarzacz.

    > Zapis w regulaminie o karze umownej za zniszczenie
    > mógł by przejść przed sądem, gdybyś to celowo zniszczył ze złośliwości i
    > swawoli.

    Moim zdaniem bardzo trudno jest udowodnić, że ktokolwiek uszkodził płytę
    celowo. Nawet gdyby uszkodzenie nastąpiło z winy użytkownika, bo np. ją
    upuścił czy też płytką "zaopiekowało" się małe dziecko, to czy nadal można
    mówić o celowości? W tym wypadku w grę wchodzi nienależyte obchodzenie się
    albo niezachowanie ostrożnści, ale celowość jest bardzo trudno udowodnić.
    Tak czy inaczej uważam, że w tym czy innym wypadku klient powinien być
    zobowiązany odkupić płytę i tyle. Gorzej gdyby już nie było jej w
    sprzedaży, ale jak jest, to żądnie zapłaty kilkukrotności jej wartości
    jest MZ absurdem.

    Pozdrawiam
    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1