eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z rozpatrzeniem reklamacjiRe: problem z rozpatrzeniem reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z rozpatrzeniem reklamacji
    Date: Fri, 15 May 2009 10:55:01 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <gujal7$kd1$1@news.onet.pl>
    References: <gufip9$icj$1@inews.gazeta.pl> <l...@z...router>
    <gugnrh$9jk$1@inews.gazeta.pl> <gugojs$9au$1@news.onet.pl>
    <gugsa1$sk$1@inews.gazeta.pl> <gugslf$muq$1@news.onet.pl>
    <gugspf$muq$2@news.onet.pl> <guja3b$3rr$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: doi33.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1242377703 20897 83.24.116.33 (15 May 2009 08:55:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 May 2009 08:55:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <guja3b$3rr$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:588721
    [ ukryj nagłówki ]

    PlaMa pisze:
    > W dniu 2009-05-14 12:46, Liwiusz pisze:
    >
    >> I co najważniejsze - sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się, a nie
    >> na poinformowanie kupującego o swojej decyzji.
    >
    > Co? Więc według Ciebie jak sprzedawca szepnie do ucha żonie w łóżku, że
    > chyba nie uzna reklamacji Kowalskiego to znaczy, że się ustosunkował (co
    > do reklamacji, ewentualny stosunek z żoną to inna sprawa :P) i nie musi
    > powiadamiać klienta?


    Mniej więcej tak uważam. Z tym że przed sądem potem nie udowodni, że
    do ustosunkowania doszło w terminie.


    > To dopiero prowadzi do absurdów typu - ustosunkowałem się w piśmie,
    > które jest dostępne w moim sklepie, mógł Pan przyjść i zobaczyć, albo -
    > wywiesiłem wraz z danymi osobowymi na tablicy przed sklepem, mógł... ,
    > albo - krzyczałem bardzo głośno na ulicy, ze odrzucamy reklamacje...
    > czemu pan nie słuchał?


    Mógł przyjść i zobaczyć. Równie dobrze sprzedawca mógłby wykupić
    ogłoszenie w prasie.

    A w praktyce sposób ustosunkowania się powinien być ustalony przez
    strony, jeśli nie został ustalony, to dowodowo najlepiej i najtaniej
    jest wysłać list polecony, ale można też pójść do klienta i mu to
    wyśpiewać, przyczepić kartkę do drzwi, zostawić w sklepie na miejscu do
    odbioru, złożyć oświadczenie przed notariuszem itp. - wszystkie te
    sposoby są możliwe, aczkolwiek jeśli klient powie "nie ustosunkował się"
    to przy niektórych sposobach wykazanie przez sprzedawcę, że było
    inaczej, jest trudne.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1