  • Data: 2008-10-24 20:12:11
    Temat: Re: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Oct 2008, Maluch wrote:

    > W narysowanej sytuacji dziwne, bo B jest przekonany /widzi znak STOP/, że
    > droga K-C jest z pierwszeństwem

    No wiesz, kierowcy to o różnych rzeczach bywają przekonani.
    Np. o tym że można jechać z dowolną prędkością o ile gdzieś nie
    stoi patrol ;), o tym że nie trzeba się zatrzymywać PRZED
    zieloną strzałką i że można jechać ZA nią w prawo *patrząc
    w lewo* (za to powinien być jeden z najwyższych mandatów
    i przydziałów punktów, bo o ile niezatrzymanie na strzalce
    jakoś rozumiem, to jazda na oślep... no comments), sporo innych
    przypadków też się znajdzie, klasyka to przekonanie że droga
    szersza ma pierwszeństwo :P (mimo braku oznakowania).

    Ale IMO *błedne przekonanie* tego czy innego kierowcy niczego
    nie dowodzi - on NIE MA PODSTAW do zakładania, że któraś
    z pozostałych dróg jest również podporządkowana!

    > a inni uważają to, za skrzyżowanie równorzędne.

    Nie tak :) - po prostu tylko JEDNA dochodząca droga jest
    podporządkowana, dla jasności używałem określenia "wjazd",
    aby nie być źle rozumianych przez domniemujących jakoby
    "drogi przechodziły na wylot".

    > Teraz K nie jedzie bo ma po prawej B.

    Logic error.
    Jakby nie było żadnych świateł, nie było drogi z której wyjeżdża "A",
    a były tylko drogi K, C i B - to jak jechałby K i DLACZEGO?
    Otóż jechałby przed B DLATEGO, że widzi "od tyłu" znak STOP, wie
    więc że tamten ma mu ustąpić pierwszeństwa.

    Co się Twoim zdaniem zmieniło w relacji B i K, że omawiana zasada
    znienacka ma przestać działać?

    pzdr, Gotfryd