    From: Marcin Tałajczyk <t...@p...onet.pl.ZAMIEN_ulu_NA_ala>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z licencją programu
    Date: Tue, 02 Sep 2003 01:17:21 +0200

    Dnia 2003-09-01 23:36, Użytkownik Dran napisał:

    > Prawnikiem to ja nie jestem, ale na moj rozum to tak srednio z ta
    > zgodnoscia. Znaczy sie, Ty nie zezwalasz, wiec jestes czysty i raczej nie
    > bedziesz musial kupowac srodowiska programistycznego. Za to osoba
    > korzystajaca z Twojego programu, niezgodnie z licencja (czyli komercyjnie),
    > bedzie musiala poniesc konsekwencje. I niezaleznie od tego jak smieszna
    > grzywne ustalisz, podpadnie takze pod polskie prawo, ktore kary wymierza
    > chyba nieco surowiej, chociaz dokladnie sie nie orientuje ;).

    Ale przecież ta osoba nie ma obowiązku znać licencji środowiska
    programistycznego, poza tym w żadnym punkcie licencji nie ma słowa o
    odpowiedzialności osób używających "efektów pracy" środowiska. Jedyne
    ograniczenie jest takie że wymaga się ode mnie, jako twórcy i
    dystrybutora programu, żebym NIE ZEZWALAŁ na jego komercyjne
    wykorzystywanie. Ten fragment wygląda dokładnie tak :

    "Jeżeli licencjobiorca korzysta z Produktu lub jakichkolwiek Dzieł w
    dowolnym Celu komercyjnym lub zezwala innym na takie korzystanie, w
    sprzeczności z udzieloną licencją, licencjobiorca zgadza się zakupić po
    obowiązujących w danym czasie cenach detalicznych taką liczbę licencji
    aktualnej w danym czasie wersji programu..."

    Muszę więc dać odpowiedni punkt licencji odnoszący się do tej stytuacji
    - jednocześnie chce żeby było jasne dla wszystkich że to martwy punkt ;)

    PS. Program jest o tematyce biznesowej (giełda) dlatego tak mi zależy na
    "obejściu" tego punktu - inaczej jego użytkowanie nie miało by sensu

    Pzdr. Marcin.