  • Data: 2005-07-10 13:34:27
    Temat: Re: problem z PZU
    Od: seb <s...@g...konto> szukaj wiadomości tego autora

    AnnaBlue napisał(a):
> [...]
    > się, ze sprawca nie posiada ważnego przeglądu samochodu (tym samym dowód
    > rejestracyjny jest nieważny) poza tym nie jest włascicielem samochodu oraz
    > nie posiada waznego OC.
    > Wezwałam Policję, spisaliśmy protokół szkody, zgłosiłam sprawę
    > ubezpieczycielowi czyli PZU.
    > No i wczoraj dostałam pismo, w którym uprzejmie mnie informują, że z powodu
    > braku policy OC u sprawcy nie mam prawa naprawić auta na koszt sprawcy.
    > Proponują naprawę w ramach mojego AC.
    > Z pisma jasno wynika, ze to jedyny sposób.

    Tak - to jedyny sposób. Jezeli posiadasz ubezpieczenie AC - musisz
    zlikwidowac szkode z tego ubezpieczenia. Gdybys nie posiadala AC -
    odszkodowanie wyplacilby Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

    > Kłopot w tym, ze to nie jedyne moje auto i zwyżka składki spowoduje całkiem
    > spore problemy...

    W zasadzie, po wyplacie z AC, PZU powinno wystapic z regresem do sprawcy
    (wtedy nie powinnas stracic znizki)

    > Czy jedynym sposobem odzyskania pieniędzy jest pozew z powództwa cywilnego?

    Mozesz tak zrobic oczywiscie, ale: koszty, czas, bez gwarancji
    wyegzekwowania zasadzonego odszkodowania.

    --
    seb
    s.seb<ast>ian.s @ gmail kropka com