    From: "rabar-bar" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z OC
    Date: Mon, 28 Jul 2008 19:57:09 +0200

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:g6l0np$j6e$1@news.onet.pl...
    > bo ubezpieczenie jest obowiązkowe i musi być zawsze.

    Gdyby tak bylo, to istnienie Funduszu Gwarancyjnego byloby niecelowe. Nie
    byloby potrzeby okreslania ustawowych kar za brak waznego ubezpieczenia
    OC... Gdyby fakt posiadania OC byl oczywisty, to po co bylaby koniecznosc
    okazywania dokumentow podczas kontroli drogowej?
    To ze ubezpieczenie OC jest obowiazkowe nie oznacza automatycznie ze kazdy
    je posiada...

    >Przecież domyślnie samochody mają tylko jedno OC, bo posiadanie dwóch nie
    >ma najmniejszego sensu. DOmyślnie przyjmuje się, że samochód ma jedno
    >ubezpieczenie i raczej nikt nawet w fantazjach nie przypuszcza, że może ich
    >być więcej.

    Tak jak wyzej: tak samo jak nie jest oczywiste, ze wlasciciel posiada
    ubezpieczenie OC, tak samo przestaje byc powoli oczywiste ze ubezpieczenie
    jest tylko jedno... Wystarczy drobne zaniedbanie ze strony wlasciciela -
    najczesciej nieterminowo zlozone wypowiedznie, albo jego brak ("bo nie
    wiedzialem", "nikt mi nie powiedzial, ze musze wypowiedziec"). A juz jesli
    samochod w krotkim czasie kilka razy zmienia wlasciciela... Im wiecej razy
    zmienia wlasciciela, tym wieksza szansa na mnogosc polis - nabywca w tym
    przypadku jest faktycznie w kiepskiej sytuacji. Niestety.
    pozdrawiam
    raB