    From: Olo <w...@j...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem studenta :((( - poprawione
    Date: Sat, 14 May 2005 22:15:22 +0200

    Dnia 2005-05-13 14:01, Janek napisał(a):
    > Podczas wysylania wiadomosci cos poszlo nie tak i wyszly krzaki. To wysylam
    > jeszcze raz czytelniej napisane(przepraszam ze zle wyslalem poprzednio)
    >

    > Witam. Jestem studentem i z powodu dziwnie stworzonego prawa mam powazny
    > problem :( Szukam rozwiazania. Postaram sie to mozliwie krotko opisac.
    >
    > Kiedys zostalem umieszczony w rodzinie zastepczej. Gdy ukonczylem 18 lat
    > usamodzielnilem sie, a poniewaz studiuje (dziennie) otrzymuje "pomoc na
    > kontynuowanie nauki". Pomoc ta mi przysluguje jeżeli moje dochody nie
    > przekrocza kwoty 922 zl.

> [...]
    Cóż, powiem inaczej wyłudziłeś pieniądze, a teraz jak ktoś Ciebie złapał
    na tym że dostajesz coś co Ci się od kilku miesięcy nie należało
    próbujesz udawać naiwniaka - sorry.
    Z tego co się orientuje, podstawą do przyznania Ci tej pomocy z PCPRu
    były dwa warunki :jeden to nauka a drugi to dochód poniżej kryterium
    dochodowego. I wszystko się zgadzało do czasu aż nie dostałeś
    stypendium, wówczas zmienił się Twój dochód i zgodnie z ustawą o pomocy
    społecznej - jako osoba korzystająca ze świadczeń pomocy społecznej
    powinieneś im zgłosić zmianę dochodu (może kraj i prawo w nim
    obowiązujące jest dziwne - ale nieznajomość prawa jak wiesz szkodzi) i
    zgodnie z art. 109 tej ustawy "Osoby i rodziny korzystające ze świadczeń
    z pomocy społecznej są obowiązane niezwłocznie poinformować organ, który
    przyznał świadczenie, o każdej zmianie w ich sytuacji osobistej,
    dochodowej i majątkowej, która wiąże się z podstawą do przyznania
    świadczeń".
    Wiem, że kwota którą naliczyli Ci do oddania jest dla ciebie duża, ale
    przecież korona z głowy by Ci nie spadła jak poinformował byś PCPR o tym
    że dostałeś stypendium. Łatwo jest brać pieniądze zwłaszcza państwowe w
    sumie Twój dochód w tych miesiącach wynosił prawie 1.500 zł tylko dla
    Ciebie (niektórzy za takie pieniądze muszą utrzymać 4 osobową rodzinę.
    Teraz próbujesz do tego wszystkiego jeszcze być normalnym złodziejem
    (przepraszam za słownictwo), bo jeszcze jestem w stanie zrozumieć, iż
    chcąc być uczciwym podałeś wszystkie dochody (a zakładam że wszystkich
    przepisów nie znasz lub ten co przytoczyłem powyżej akurat zapomniałeś)
    ale miej honor (jak wiesz co to jest) oddać to co Ci jest nienależne i
    po prostu wyłudziłeś nie informując PCPRu.
    Piszesz, że jesteś zawiedziony takim skonstruowaniem prawa, no cóż ja
    jestem zawiedziony, iż z moich podatków muszę utrzymywać taką osobę jak
    Ty, takiego cwaniaka która już od młodości próbuje być na bakier z prawem.
    Te 486 zł z PCPR to niewiele, ale są to pieniądze nas podatników, które
    niekoniecznie dobrowolnie oddajemy państwu aby mogło pomagać innym (w
    tym również Tobie - nauka,renta, stypendium) którzy są naprawdę biedni i
    często nie mają nawet na suchy chleb bo właśnie taki gościu jak Ty
    zapomniał, że ma coś zrobić - nie pamiętasz już za co Ty trafiłeś do
    rodziny zastępczej - a z czego później mają być utrzymywane dzieci w
    takich rodzinach, skoro tacy (biedni) kolesie jak Ty pobierają
    nienależne im pieniądze.

    Przepraszam innych za przydługawe nudzenie, ale poste tego gościa lekko
    mnie wpienił.

    --
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.