eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) › Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
  • Date: Fri, 13 Jan 2006 13:32:06 +0100
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.3) Gecko/20040910
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    References: <dq6u2p$78k$1@news.telbank.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <dq82fn$cnc$1@opal.futuro.pl>
    In-Reply-To: <dq82fn$cnc$1@opal.futuro.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 157.25.39.45
    Message-ID: <43c79dc4$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1137155524 157.25.39.45 (13 Jan 2006 13:32:04 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 48
    X-Authenticated-User: t...@t...home.pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:358206
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Robert J. napisał:

    >>1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT)
    >
    >
    > Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest
    > usługą powszechną...
    >

    Obawiam się, że po prostu wydaje Ci się, że Ci się wydaje. W nawiasach
    podałem literki (PT), czyli szukaj dalej w stosownej ustawie

    >
    >
    >>2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie
    >>przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT)
    >
    >
    > Muszą, ale jak to zrobić?
    >
    >

    Wymóg ustawowy plus dwaj regulatorzy.

    >
    >
    >>3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku
    >>przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia
    >>poniżej kosztów zakupu
    >
    >
    > Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu
    > (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę?
    >
    >

    W przypadku dużej firmy jest to proste jak budowa cepa. Rozwiązanie
    nazywa sie rachunkowością reguilacyjną dla podmiotów o znaczącej pozycji
    rynkowej. W przypadku przedsiebiorców, na których nie nałożono takiego
    obowiązku pozostaje konieczność prowadzenia pełnej rachunkowości
    wynikający z art. 55 PT (obowiązek, który zresztą zaraz zostanie
    uchylony) lub z ustawy o rachunkowości. Ewwntualna kontrola z pewnością
    da sobie z tym radę.
    Zawsze zostają jeszcze benchmarki, zarówno krajowe, jak i na rynkach
    porównywalnych, których stosowanie jest dopuszczone (a nawet nie wiem
    czy przypadkiem nie są zalecane) przy postępowaniach z tego tytułu.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1