  • Data: 2007-11-02 07:56:37
    Temat: Re: prawo drogowe a drogi osiedlowe
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    cosmic pisze:
    > Witam wszystkich,
    >
    > mam dylemat zwiazany z droga osiedlowa. Osiedle na ktorym mieszkam
    > jest non stop obstawione samochodami parkujacymi przez cala noc mimo
    > ze regulamin powieszony przy wjezdzie mowi ze mozna parkowac
    > maksymalnie 15 minut (np zeby wypakowac zakupy). Taka sytuacja stwarza
    > zagrozenie w postaci nieprzejezdnych odcinkow drogi (samochod osobowy
    > przejedzie, straz pozarna moze miec problem - z tym ze nikt nie bedzie
    > biegal z linijka i tego mierzyl). Drogi sa po trosze wlasnoscia kazdej
    > z kilkunastu wspolnot a zarzadzanie nimi zostalo przekazane jednej
> [...]

    PoRD
    Art. 10. 7.: Zarządzanie ruchem na drogach w strefie zamieszkania, z
    wyjątkiem dróg publicznych, należy do podmiotów zarządzających tymi drogami.

    Nie macie tam "drogi publicznej" w rozumieniu Ustawy z dnia 21 marca
    1985 r. o drogach publicznych

    I tłumaczenie, że skoro macie swoją własną prywatną drogę i na niej
    swoje własne prywatne samochody, to sami sobie musicie tą sprawę
    załatwić jest chyba prawidłowe.