  • Data: 2003-01-13 14:24:04
    Temat: Re: prawo do kupna biletu :)
    Od: "Waldemar Godel" <a...@W...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:02c501c2bb18$5691a530$a740200a@zm...

    > nie zgodzę się z Tobą (pomimo zachwytu nad sygnaturką),
    > regulamin mówi, że umowa zostaje zawarta z chwilą zajęcia miejsca w
    > pojeździe
    > (przynajmniej wrocławski regulamin - w innych miastach nie czytałem),
    > a zatem przyjęcie oferty następuje z chwilą wstąpienia na stopnie pojazdu
    >
    > Uiszczenie opłaty za przejazd jest obowiązkiem podróżującego.
    > I nie zwalnia go z tego brak biletow w pojeździe - umowa wszakże została
    już
    > zawarta, MPK/MZK się z niej wywiązuje (pomińmy to - jak) a zatem teraz
    kolej
> [...]

    Chwylunia... to sa dwie rozne sprawy.

    Pasazer wstepujac do autobusu zawiera z przewoznikiem umowe o przewoz
    i zobowiazany jest za nia zaplacic. To jest jasne i nie podlega dyskusji.

    Ale przewoznik wywieszajac cennik biletow wraz z cena za sprzedanie
    w autobusie sklada pasazerowi oferte sprzedazy biletow w tymze autobusie.
    Pasazer chcac zakupic bilet u kierowcy wyraza chec skorzystania z oferty,
    co wypelnia zapisy Kodeksu Cywilnego.

    Moze wiec wystapic o odszkodowanie za niewywiazanie sie z oferty - czyli
    o zaplate kary za przejazd bezbiletowy, za dowiezienie na policje w celu
    zaprotokolowania braku biletu u pasazera a jednoczesnie w sprzedazy u
    kierowcy
    mimo wyraznego zlozenia takiej oferty plus koszta - sadowe i adwokata.

    Zawsze mozna zaproponowac ugode w formie wzajemnej kompensacji zobowiazan,
    jezeli u przewoznika jest za radce prawnego chocby minimalnie inteligentna
    osoba, to sie zgodzi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    a...@o...info, a...@t...org