    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - redakacja vs autor
    Date: Mon, 14 Jul 2008 10:40:54 +0200

    On Sat, 12 Jul 2008, Maciej Bebenek wrote:

    > Nie, nadal właściwe jest PA, KC, KK i pewnie parędziesiąt innych ustaw.

    Ufff... bałem się natrafienia na mur :)

    > Oczywiście, że nie wyłącza za wyjątkiem tych szczególnych zapisów wstawionych
    > w PP.

    Widzę że w różnych postach pojawiły się różne stanowiska co do
    klasyfikacji zmian w utworze, bo m5c najwyraźnie *nie* zalicza
    ich do kategorii wymagającej "praw zależnych", co przyznam trochę
    mnie dziwi.
    Bo tam sprawa jest prosta: musi być odrębne, pisemne przekazanie
    prawa.

    > Z zapisu na pewno nie. Dlatego też chyba każda redakcja ma stosowny zapis
    > w stopce czy gdziekolwiek indziej.

    Już Ci pisali - to musiałoby być w ofercie skierowanej do autora.
    Taka stopka to jak mniemam ma charakter reklamy :) (którą ktoś czyta
    lub nie).

    > Jezeli nadsyłasz tekst nieproszony (słynne
    > sformułowanie o "niezamawianych materiałach"), to czynisz to na warunkach
    > narzuconych przez redakcję.

    Ale art.71.3 KC w powiązaniu z zastrzeżeniem wymogu pisemnej formy umowy
    innej niż "na korzystanie zwanej licencją" (w PA) wymaga podpisu na
    akceptacji, prawda?

    pzdr, Gotfryd