  • Data: 2008-07-13 08:44:54
    Temat: Re: prawo autorskie - redakacja vs autor
    Od: "m5c" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4879360f$0$29694$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > No to pozostaje Ci jeszcze interpretacja, czy taka zgoda może być
    > domniemana (odpowiedź uzasadnij ;-) i wracamy do punktu wyjścia.

    Już napisałem, że nie może być domniemana. Jest to wyraźnie napisane w Art.
    16. Cytuję:
    Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią
    nieograniczoną
    w czasie i nie podlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź twórcy z utworem,
    a w szczególności prawo do:
    1) autorstwa utworu,
    2) oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do
    udostępniania
    go anonimowo,
    3) nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego
    wykorzystania,
    4) decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności,
    5) nadzoru nad sposobem korzystania z utworu.

    Zwracam uwagę na fragment "Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej". W którym
    miejscu ustawa dopuszcza domniemanie?