  • Data: 2006-10-31 19:55:36
    Temat: Re: prawo autorskie do strony www
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "delete" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1162323613.787574.158010@e64g2000cwd.googlegrou
    ps.com...

    >Skoro Oni zaproponowali Ci zrzeczenie sie wszelkich praw oraz roszczen
    >finansowych - Ty zaproponuj im odsprzedaz witryny.
    >Praw autorskich nie sa w stanie Ciebie pozbawic nawet gdybys >podpisal
    >jakakolwiek mowiaca o tym,ze sie ich faktycznie zrzekasz (sa
    >niezbywalne).
    >Stad informacje o Tobie na stronie powinny byc zachowane. >Oczywiscie w
    >odpowiednich proporcjach (np.w stopce strony).
    >Mozesz takze usunac strone, jesli tego sobie zyczysz, ale nie o to
    >Tobie chyba chodzi,prawda ?
    Troche sie mylisz...
    Prawa autorskie sa jak najbardziej zbywalne.
    W przedmiotowej sprawie problem sprowadza sie do czegos innego - Ty
    stworzyles jedynie mechanizmy tej strony, natomiast jak sie domyslam teksty,
    materialy sa wlasnoscia instytucji?

    Sprecyzuj na czym najbardziej Ci zalezy:
    - na pozostawieniu wzmianki, ze strona jest Twoim dzielem
    - czy na wynagrodzeniu za jej wykonanie.

    Jesli wybierasz to pierwsze rozwiazanie to ja bym spisal z nimi krotkie
    porozumienie, ze Ty rezygnujesz z roszczen finansowych za wykonanie strony
    www w zamian za prawo pozostawienia na niej stopki okreslonego wygladu i
    rozmiaru.

    Natomiast ewentualny spor o wynagrodzenie moglby byc troche trudny
    procesowo - nie bylo przeciez miedzy wami zadnego porozumienia co do
    odplatnosci wykonywanej pracy i niejako robiles to obok swoich zajec
    sluzbowych (w godzinach pracy czy po godzinach?). Podejrzewam, ze w praktyce
    stosowne uzasadninie dochodzonej kwoty moglaby przed sadem przyspozyc nieco
    problemow...
    Zapraszam na Forum Prawnikow - www.advokat.com.pl