  • Data: 2006-10-31 22:02:33
    Temat: Re: prawo autorskie do strony www
    Od: castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Łukasz N napisał(a):

    > Troche sie mylisz...

    ciekawe :)

    > Prawa autorskie sa jak najbardziej zbywalne.

    Moze uscislijmy. Autorskie prawa majatkowe sa zbywalne, ale juz osobiste
    prawa autorskie nie, nawet jakby nam za nie miliony proponowano.

    > W przedmiotowej sprawie problem sprowadza sie do czegos innego - Ty
    > stworzyles jedynie mechanizmy tej strony, natomiast jak sie domyslam teksty,
    > materialy sa wlasnoscia instytucji?

    Co to ma do rzeczy? Nie zmienia to faktu ze jest on autorem strony.

    > Sprecyzuj na czym najbardziej Ci zalezy:
    > - na pozostawieniu wzmianki, ze strona jest Twoim dzielem
    > - czy na wynagrodzeniu za jej wykonanie.

    Pewnie na tym i na tym.

    > Jesli wybierasz to pierwsze rozwiazanie to ja bym spisal z nimi krotkie
    > porozumienie, ze Ty rezygnujesz z roszczen finansowych za wykonanie strony
    > www w zamian za prawo pozostawienia na niej stopki okreslonego wygladu i
    > rozmiaru.

    Takie prawo daje mu ustawa.

    > Natomiast ewentualny spor o wynagrodzenie moglby byc troche trudny
    > procesowo - nie bylo przeciez miedzy wami zadnego porozumienia co do
    > odplatnosci wykonywanej pracy i niejako robiles to obok swoich zajec
    > sluzbowych (w godzinach pracy czy po godzinach?). Podejrzewam, ze w praktyce
    > stosowne uzasadninie dochodzonej kwoty moglaby przed sadem przyspozyc nieco
    > problemow...

    Jesli robil to pracujac na etacie, to majatkowe prawa autorskie
    przechodza na pracodawce, ale nie zmienia to faktu ze nadal jest autorem
    tejze strony i ma prawo do tego aby pod jego dzielem byl podpis ze to on
    jest tworca tejze strony.

    Jacek