    Subject: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e7c818f$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e7c8895$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e7ccce4$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e7cd2ff$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e7cd60c$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e7cd9aa$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <1e3o0hue1hi45$.9ljqypq7nxld.dlg@40tude.net>
    <5e7dde6d$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <1jwvngny245g5.3zz56aerutpy$.dlg@40tude.net>
    <5e7dedd8$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <99zs1bbthmd9$.srg7amm81w7c$.dlg@40tude.net>
    <5e7e2274$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e805227$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 29 Mar 2020 13:27:40 +0200

    W dniu 29.03.2020 o 09:45, Kviat pisze:

    > Mit powiadasz?
    >
    > http://szpitalmiejski.elblag.pl/
    (...)
    > Zapytaj w tym szpitalu, dlaczego zbierają na zakup respiratorów i
    > dlaczego uważają, że mają ich za mało.

    Bo zawsze można ich mieć więcej, a jest okazja.

    > I dlaczego o maseczki nie proszą agencji rezerw miałowych, tylko
    > proszą ludzi o pieniądze żeby je samodzielnie kupić.

    Jesteś pewien, że nie poprosili. Kilka lat temu spotkałem sie z
    sytuacją, że Fundacja zbierała pieniądze, bo nie było endoprotez dla
    pacjentów. Potem pacjentom montowali endoprotezy przesłane przez NFZ,
    ale pieniędzy pacjentom nie zwracali.

    Zauważ, że tam są dwa rachunki. Jeden, to jakiegoś stowarzyszenia.
    Sądzisz, ze powołali to Stowarzyszenie w związku z COVID-19? Wpisz sobie
    w Google "Prośba o wsparcie w walce z koronawirusem COVID-19" Wyskakuje
    kilka stron zawsze zbierających środki, oraz kilka szpitali. W tych
    akurat brakuje?

    Nie twierdzę, że w tym wypadku jest to jakieś oszustwo, ale w każdym
    razie taki apel nie jest dowodem czegokolwiek.

    > Daj znać co odpowie ten przypadek.

    To nie mój pomysł. Sam napisz. Jeszcze lepsze światło dałoby napisanie
    do kilku innych szpitali, co to nie zbierają akurat z zapytaniem
    "czemu?". Mają nadmiar? Nie potrzebują? Może mają mniej kreatywne władze.

    --
    Robert Tomasik