  • Data: 2019-06-12 17:52:43
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d011a25$0$17363$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 12.06.2019 o 14:55, J.F. pisze:

    >A czemu za mało? Nie wydaje mnie się, żeby to było za mało.

    10 uA ... troche malo. Aczkolwiek przy 100V to juz 1mW ...

    >Ale nie sprawdzałem - co ty w ogóle mierzysz i jak?

    Jedna koncowke amperomierza w dziurke, a druga w reke.

    Tylko to k* ambitny miernik, cyfrowy, duzo zakresow, automatyka ...

    >Racja. Ale nie ma żadnego powodu, żeby przez nie prąd płynał, kiedy
    >ma prosto drutem z przyzerową impedancją. Różnica potencjałów między
    >zero a zero też zerowa (choć jakaś będzie, bo to nie to samo zero).

    Ale w gniazdku masz bolec polaczony z N.
    Czyli N laczysz z obudowa pralki. I z wodociagiem.
    A na tym N jest drobny potencjal, np 2V wynikle ze spadkow napiecia.

    I juz sie prad rozplywa - czesc wraca drutem z gniazdka do
    transformatora, czesc przez ziemie.
    I roznicowka wylatuje.

    >Z silikatu. Konstrukcja budynku z żelbetu.

    No to tak mi sie wydaje, ze nie powinno nic byc.
    Chyba, ze sie myle, i silikat dobrze przewodzi prad.
    Albo mokry byl ... ale to chyba bardzo mokry.

    Albo po prostu nie zauwazyles co jeszcze polaczyles przypadkiem.
    Wystarczy np N z PE zewrzec na chwile - o co latwo przy przykrecaniu
    kabelkow.

    I juz roznicowka wylatuje.

    Zreszta mozesz powtorzyc - tylko nie lokciem a kawalkiem druta -
    polacz faze ze sciana - IMO nic nie bedzie ...

    J.