  • Data: 2019-06-12 20:21:20
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.06.2019 o 17:52, J.F. pisze:

    > Jedna koncowke amperomierza w dziurke, a druga w reke.
    >
    > Tylko to k* ambitny miernik, cyfrowy, duzo zakresow, automatyka ...

    No to masz szczęście, że coś spieprzyłeś. Amperomierzem to tak jakbyś
    wsadził gwóźdź i złapał. Eee - z tym sprawdzaniem to naprawdę
    żartowałem. Nie rób tego.

    > Ale w gniazdku masz bolec polaczony z N.

    No mam.

    > Czyli N laczysz z obudowa pralki. I z  wodociagiem.

    Wróć - albo z N albo z wodociągiem. Nie na raz!

    > A na tym N jest drobny potencjal, np 2V wynikle ze spadkow napiecia.

    No to weźmy trzy dla równego rachunku. 3V/R=30mA, R=3*30m=90m. 0,09 oma
    taka rezystancja jest potrzebna żeby wywalić różnicówkę. Raczej nie
    będzie tak mało nie będzie.

    Prawidłowa odpowiedź brzmi bo PEN _nie_wolno_ przerywać.

    > I juz sie prad rozplywa - czesc wraca drutem z gniazdka do
    > transformatora, czesc przez ziemie.
    > I roznicowka wylatuje.

    Patrz wyżej. Za mało wypłynie.

    > No to tak mi sie wydaje, ze nie powinno nic byc.
    > Chyba, ze sie myle, i silikat dobrze przewodzi prad.
    > Albo mokry byl ... ale to chyba bardzo mokry.

    Nie był.

    > Albo po prostu nie zauwazyles co jeszcze polaczyles przypadkiem.
    > Wystarczy np N z PE zewrzec na chwile - o co latwo przy przykrecaniu
    > kabelkow.
    >
    > I juz roznicowka wylatuje.

    Ale mnie jebło:P i wyleciała - co było do udowodnienia;P

    Shrek