    Subject: Re: prawa dwa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ceaceda$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ceadda4$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 27 May 2019 00:07:23 +0200

    W dniu 26.05.2019 o 20:55, A. Filip pisze:

    > No tacy obrońcy Polańskiego mówili że matka 13-latkę wysłała wiec
    > Wielki Reżyser Polański w Hollywood ma dupę krytą że hej! ;-)

    Nie chce mi się dokładnie tego wątku badać, ale inna czynność seksualna
    wobec nieletniego ma to do siebie, ze zgoda samego nieletniego, czy
    nawet jego opiekuna prawnego tu nic nie zmienia. Mama sobie ją mogła
    wysyłać. Roman P. powinien być na tyle ogarnięty, by tego nie robić.
    Chyba, że nie znał wieku - uzasadniony błąd w tym zakresie by go
    uniewinniał.

    > Taki obowiązek samooskarżenia się osoby prawnej?

    Ba! Przecież to nie osoba prawna dopuszcza sie przestępstwa, tylko jej
    "pracownik".

    > Nie mam nic przeciw obowiązkowi każdego pracownika doniesienia
    > policji/prokuraturze o każdym podejrzeniu wobec szefa czyli
    > wrednego kapitalisty krwiopijcy! ;-)
    >
    > Weź ty może pierdol ZNACZNIE BARDZIEJ PRECYZYJNIE bo twoje super
    > uproszczone podejście ma BARDZO daleko idące konsekwencje
    > nawet jak masz sporawo racji.

    Racji ma sporo tylko i wyłącznie na płaszczyźnie etycznej. Od hierarchy
    kościelnego można oczekiwać ponadprzeciętnej charyzmy i etyki. Ja bym w
    tym wypadku oczekiwał po nim, że zrobi wszystko, by zapobiec dalszej
    krzywdzie. Czy konieczne tu jest doniesienie do organów ścigania, to już
    wymaga oceny danej jednostkowej sytuacji.