  • Data: 2019-05-27 00:36:07
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.05.2019 o 23:07, J.F. pisze:

    > Ale mowimy o Watykanie ... no ciekaw jestem :-)
    > A kto w zasadzie jest tam obywatelem, bo dzieci urodzonych to chyba
    > nie ma :-)

    Nie chce mi się tego badać, ale nadal twierdzę, że utrzymywanie, że
    wszyscy obywatele danego kraju są dyplomatami jest niedorzeczne.

    > https://www.tvp.info/41241106/poznaniak-skazany-za-g
    walt-w-exeter-jest-juz-na-wolnosci

    Artykuł niedorzecznie próbuje sugerować, ze powodem zmiany wyroku była
    niepewność co do winy skazanego. To byłby jakiś absurd. Gdyby procesowo
    podważyć wine skazane, to nie można mu zamienić z tego powodu kary na
    nieco niższą. Trzeba by było go uniewinnić.

    Na ile znam prawo anglosaskie, to kara dożywocia wcale nie oznacza, ze
    gość do śmierci z wiezienia nie wyjdzie. Oni tam mają różne dziwne
    przepisy i trzeba by było zbadać, czy czasem odsiadując w Królestwie
    kary też by nie wyszedł. W Polsce w art. 37 określono maksymalną karę
    pozbawienia wolności na 15 lat za zgwałcenie i sąd tu wiele wiecej
    zrobić nie mógł.