    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie - teksty piosenek (skomplikowane)
    Date: Fri, 12 Mar 2004 09:31:13 +0800

    In article <c2qmva$o46$1@atlantis.news.tpi.pl>, <a...@w...pl> wrote:
    > Jestem wlascicielem serwisu gitarowego gdzie mam teksty piosenek i akordy do
    > nich ktore przesylaja ludzie deklarujac ze sami je opracowali.

    Juz tu w tej sprawie jakby monitowano :)

    > 1) czy publikujac teksty z notatka ze opracowal je nasz uzytkownik jest
    > zlamaniem prawa?

    Zależy. Może być. Podasz więcej konkretów będzie konkretniejsza odpowiedź.
    Lub jeśli wolisz - nie będzie w znikomej ilości sytuacji: np. jak ten
    użytkownik nadeśle opracowanie własnego utworu a nie cudzego, no chyba że
    ma prawo do rozpowszechniania tego cudzego.

    > 2) czy umieszczenie notatki ze zamieszczono jedynie w celach edukacyjnych i
    > zespoly sa wlascicielami praw autorskich wystarczy?

    W ogólnym przypadku nie. W szczególnym - patrz p.1

    > 3) serwer www jest w Niemczech, czy to podlega ich jurysdykcji, fakture za
    > hosting dostalem od polskiej firmy na moje dane w Polsce gdzie mieszkam

    Serwer www czy dns?

    > 4) pobieram oplate SMS za transfer , od ilosci sciaganych opracowan, czy to
    > moze byc traktowan ejako pobieranie oplaty za opracowania - umiescilem
    > wyrazna notatke ze to oplata za transfer, sciaganie m.in programow,
    > opracowan, tekstow

    Może byc to MZ traktowane jako zyski z działalności zabronionej przez PA

    > 5) jaka jest porcedura prawna , od czego stowarzyszenie zaczyna postepowanie
    > egzekucyjne?

    Do egzekucyjnego to jeszcze daleko i na pewno nie rozpoczyna
    stowarzyszenie. Stowarzyszenie może w imieniu właścicieli praw autorskich
    złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (to tak na początek).

    --
    Marcin