    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie - nazwa programu
    Date: Sat, 08 Apr 2006 12:46:35 +0200

    Mieczysław napisał(a):

    > Nie do końca tak jest. Sam załatwiałem kilka lat temu dla Niemieckiej
    > firmy. Przede wszystkim sam nie sprawdzisz czy nie jest już coś takiego
    > zastrzeżone ( nie ma dostępu do bazy danych )

    przeciez na stronie urzedu jest baza z ktorej kazdy moze skorzystac.
    http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski

    więc potrzebny jest rzecznik,
    > który zrobi to w kilka dni. Można próbować samemu ale zajmie to wiele
    > więcej czasu i nie wiadomo czy efekt będzie właściwy.
    > Po drugie - nie wiem o jakich opłatach czytałeś - może o złożeniu wniosku -
    > ale za przyznanie ochrony na 10 lat ja płaciłem coś koło 2000 PLN ( w tym
    > cena świadectwa ).

    no te 2000 to glownie oplaty za okres powyzej pierwzych 3 lat ,
    szczegolowy cennik masz tutaj:

    http://www.uprp.pl/Polski/Post%C4%99powanie+przed+UP
    RP/Oplaty/oplaty_pl.htm

    I jeszcze jedno - procedura z wykorzystaniem rzecznika (
    > cena ok. 500 PLN ) trwała 2 lata. Nie wiem ile trwałaby bez niego.
    > W sumie uzyskanie świdectwa ochronnego nazwy kosztowało ok. 3200 PLN i
    > trwało ponad 3 lata ( do czasu przysłania świadectwa ochronnego ).

    a czy znak jest chroniony od momentu zlozenia wniosku czy od momentu
    zakonczenia procedury?

    P.