  • Data: 2004-09-18 14:54:14
    Temat: Re: prawa autorskie do zdjęć prywatnych
    Od: "buster" <b...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:CfE2d.287833$vG5.202082@news.chello.at...
    Użytkownik "buster" <b...@k...org> napisał w wiadomości
    news:cif02b$g6d$1@nemesis.news.tpi.pl...
    [...]
    [ciach]

    Od strony prawnej nie jest. Ceny na taki towar nie są reglamentowane. Jest
    wolny rynek i każdy może sobie cenić swoją prace jak chce. a czy ktoś mu tę
    cenę zapłaci - to inna sprawa.

    Oczywiście - jestem tego świadomy, niemniej jednak nie mogę cofnąć czasu i
    zamówić kogoś innego, a zdjęć mi szkoda.

    > on nie da mi negatywu "bo nie".
    > Czy jest jakiśsposób na takiego człowieka? Myślałem o UOKiK ewentualnie
    PIH
    > lub cechu (w którym na 90% nie jest zrzeszony).

    Zgodnie z ustawą on jest właścicielem tych negatywów. Nikt go nie może
    zmusić do ich oddania.

    A jeżeli ja powiem że się umawiałem na zdjęcia + negatywy za wcześniej
    określoną kwotę ?

    Zarządał takiej kwoty, a nie innej, ale nie jest naciągaczem.

    Oczywiście w świetle prawa, ale jak ktoś z uśmiechem na ustach mówi że może
    dać negatyw, ale za 500zł od rolki to nóz sie w kieszeni otwiera. W tym
    przypadku jest to czysta złośliwość, co da się doskonale wyczuć w czasie
    rozmowy.

    Trzeba z nim dojść do porozumienia, targować się tak długo, aż zrozumie, że
    nic mu po tych negatywach.

    Też jestem tego zdania, ale z pewnymi ludźmi w ogóle nie da się dojść do
    porozumieniaz - facet idzie w zaparte, każda rozmowa kończy się jego
    szyderczym śmiechem. Po prostu maluczki człowiek - wie że może być górą i to
    wykorzystuje - pewnie jedyna rzecz jaka go w życiu cieszy.

    > p.s. w moim mieście do odbitek dostaje sie CD ze skanami negatywów + na
    > życzenie negatyw za ok 30zł

    Ani ta, ani tamta oferta nie wyznaczają standardów. Każdy kupiec działa tak,
    jak mu odpowiada. Czasy cen urzędowych naprawdę skończyły się jakiś czas
    temu.

    Zgadza się, ale czy nie obowiązują jakieś standardy - chyba są jakieś
    widełki którymi kieruje się UOKiK w takich sprawach.

    Musiałem skorzystać z lawety po kolizji drogowej, samemu ją opłacając. Kilku
    laweciarzy przez telefon podało cenę między 300 a 400 zł na tej trasie. A
    jeden podjął się usługi za 130 zł. Miło, uprzejmie. Na miejscu wziął 100 i
    prosił, aby go polecać innym znajomym. Ot - wolny rynek.

    Z tego wnioskuję że jedyne co mogę zrobić to "niepolecac" fotografa -
    smutne.
    pozdrawiam i dzieki za pomoc
    buster