eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest się autorem › Re: prawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest się autorem
    From: Paweł <p...@b...spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest
    się autorem
    Date: Tue, 13 Nov 2007 09:39:24 +0100

    Jotte pisze:
    > Więc twórca elementów graficznych posiada do nich prawo autorskie. Może
    > jest więc współautorem?
    > Tak czy inaczej nie możesz IMO sobie przypisać sobie autorstwa całości,
    > powinieneś co najmniej podać autora/właściciela elementów graficznych.
    Jeśli chodzi o całość strony (treść, grafika oraz część "informatyczna")
    to jestem współautorem. Informacje o tym kto jest autorem grafiki
    zawarte są w kodzie strony.

    > Z drugiej strony dlaczego chcesz móc w przyszłości wykazać, że to twój
    > produkt? Niech o dowody martwi się ten,kto będzie chciał temu zaprzeczyć
    > (prawo autorskie do kodu źródłowego nadal są twoje).

    Obawiam się, że wszelkie informacje o autorstwie zostaną usunięte lub
    nawet zmienione na nieprawdziwe, bez mojej zgody.

    Jeśli w przyszłości będzie napisane, że autorem jest ktoś inny zażądam
    przywrócenia prawdziwej informacji o autorstwie. Jednak wtedy najpewniej
    spotkam się, ze stwierdzeniem, iż jak widać to nie ja jestem autorem,
    zatem moje żądanie jest bezpodstawne.
    Wtedy znajdę się w sytuacji, iż to ja będę musiał udowodnić swoje
    autorstwo, a tym samym zasadność żądania.

    Piotr