  • Data: 2008-12-10 19:45:36
    Temat: Re: pranie pieniędzy z okradanych kont a umyślność
    Od: A <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dekazzze wrote:

    > "Niedawno prasa pisała o bardzo dużym śledztwie w sprawie okradania banków
    > internetowych w Polsce. Tropy prowadziły do hakerów w Rosji. Tych nie
    > ujęto, prokuratura postawiła jednak zarzuty blisko stu osobom - głównie
    > słupom. Jednym z nich jest Adrian, menedżer od wysyłek.
    >
    > - Najczęściej twierdzą, że byli nieświadomi. Zwykle nie dajemy temu wiary
    > i stawiamy zarzuty - mówi Mateusz Martyniuk z Prokuratury Okręgowej w
    > Warszawie.

    Ni wg mnie jedyne co to mogą im próbować udowodnić działanie świadome.
    A tak to za nieświadome paserstwo.

    Z oddawaniem to mi się wydaje, że nie można ich ścigać. Przykład z
    samochodem. Kupiłem kradziony a potem odsprzedałem. To ten co ode mnie
    kupił, będzie musiał oddać. I to on jest stratny.
    Słup przekazał dalej, jeżeli współpracuje to może daje namiary na to konto
    gdzie poszło dalej. I się policja dalej martwi i szuka. Oczywiście prowizję
    pewnie będzie musiał oddać, bo pochodziła z kradzież.

    No chyba, że pieniądze są jakoś wyjątkowe i nie tyczy się ich przepisy o
    rzeczach ruchomych.

    A.