  • Data: 2007-08-03 15:42:12
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sowiecki Agent napisał(a):

> [...]
    > (to ze mozesz zlapac zlodzeiaj nie znaczy ze mozesz natrzaskac go po
    > ryju - czyli popelnic inne przestepstwa na jego szkode), po z atym umowa
    > cywilno prawna nie stoi wyzej ponad prawem karnym, jezeli pozwolilem
    > Tobie na mnie wykonac eksperyment ktory w normalnych okolicznosciach
    > bylby dzialaniem przestepczym to wykonujesz go legalnie do momentu gdy
    > wyraze swoj sprzeciw. Jezeli Ty w dalszym ciagu bedziesz go wykonywac
    > twoje dzialanie przestaje byc dzialaniem prawnym, i zadna wczesniejsza
    > podpisa zgoda na jakimkolwiek papierku tego nie zmienia.

    i zeby nie byc goloslownym, z podrecznika Gardockiego, rozdział o
    kotratypach (okolicznosciach wylaczajacych bezprawnosc czynu)
    podrozdział Zgoda pokrzywdzonego (zgoda dysponenta dobrem)

    "(...)
    Zgoda jest prawnie skuteczna, jeżeli spełnia okreslone warunki:
    1. dotyczy dobra, którym osoba udzielająca zgody może swobodnie sydponowac
    2. zgoda jest dobrowolna
    3. >>zgoda istnieje w chwili czynu<< !!!
    (...)"

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.