  • Data: 2010-05-07 06:36:03
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 6, 10:20 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Tu już całkiem głupstwa gadasz. ZZ powstały (na początek nielegalnie) w
    > Wielkiej Brytani w XVIII w. i krótko potem w USA i Francji. Zalegalizowano
    > ich działalność i podstawowe uprawnienia na przełomie XIX (Niemcy, Austria)
    > i XX w. (Rosja, USA). W Polsce pierwsze ZZ to rok 1919.
    > A ty mi tu o PRL-u..., uczyć się trza i warto.
    >
    > --
    > Jotte

    I oczywiscie jak powstaly zwiazki w XVIII w. to został stworzony jeden
    oficjalny zwiazek zawodowy, wspierany finansowo przez panstwo? :)

    Nie mowie, ze zwiazki zawodowe to wymysl PRL. Mowie, ze pomysl
    tworzenia zwiazkow i finansowania ich przez Panstwo to jest wymysl
    PRL. To w PRL zwiazek zawodowy stal sie praktycznie "czescia aparatu
    panstwa" i to z tamtego okresu wywodza sie w duzej mierze regulacje
    dotyczace zwiazkow - nie z XVIII w. Wielkiej Brytanii. Uczyc sie
    faktycznie warto - proponuje zaczac od czytania ze zrozumieniem.
    Pozniej powinno juz Ci isc latwiej.