  • Data: 2004-08-22 21:36:08
    Temat: Re: pozew przeciwko Polsce
    Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trzeba by tu rozróżnić składniki tej składki.
    >
    > Ubezpeiczenie zdrowotne powinno byc obowiązkowe w wymiarze podstawowym, ale
    > wymaganie od kogoś, żeby składał sobie na emeryturę, choć nic nie zarobił,
    > już jest baaaardzo duża przesada.
    >
    > Pozdrawiam
    > M.
    >

    > --
    I tak jest np. w Anglii. Dzisiaj się spytałem kogoś kto tam mieszka od 10 lat.
    Podstawowa najniższa stawka to 3 funty dygodniowo. Ale mówi ze wszyscy płacą
    więcej. On płaci 10 funtów tygodniowo. To mniej niz jego stawka godzinowa.
    Przy 3 funtach tygodniowo dostaje się emeryturę 120 funtów na tydzień.
    Ubezpieczenie zdrowotne w formie podstawowej nie istnieje. Jest na koszt
    państwa i zostało wliczone w podatek dochodowy ( on płaci 18%). Mozna się
    ubezpieczyć od kosztów leczenia w firmach ubezpieczeniowych. Ale to nie jest
    obowiązkowe. Lekarstwa są płatne. Bez względy na to jakie jest to lekarstwo
    kosztuje zawsze tyle samo. Zapomniałem ile ale są to niewielkie pieniądze.
    Tomek