    From: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozew o alimenty
    Date: Fri, 10 Oct 2003 10:12:39 +0200

    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:3f85f008@news.home.net.pl...
    > Pyta moja znajoma z dalekiej Australii:
    >
    > Jak wyglada skladanie pozwu do sadu. Konkretnie pozwu o alimenty.
    > Mam w rodzinie taka sytuacje, ze pozwy ciagle sa pisane i skladane
    > przez matke, choc dziecko ma juz 22 lata. Na dokladke nawet
    > podpisu tego dziecka na tych pozwach czesto nie ma.
    > To w koncu jak sad moze przyjac cos takiego, tym bardziej, ze
    > zachodzi podejrzenie, ze matka nie ma pelnomocnictwa.
    > Jak to prawnie wyglada?

    po osiągnięciu pełnoletniosci dziecko powinno samo i we własnym imeiniu
    pozywać o alimenty.
    Matka może być jego pełnomocnikiem - o ile ma pełnomocnictwo. Jeżeli pozew
    składa sama to sąd powinien opzew odrzucić z uwagi nabrak legitymacji
    procesowej po stronie matki. Warto na to zwrócić uwagę sądowi, jeżeli sam
    tego nie zauwazy.