    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: powodz
    Date: Fri, 20 Sep 2024 13:56:47 +0200

    W dniu 20.09.2024 o 13:04, J.F pisze:

    > Tak jest. Choć czasem sie zdarza zalewać tereny zamieszkałe, aby
    > ratować tereny bardziej zamieszkałe. A czasem ich mieszkancy sie nie
    > dają zalewać, jak to pod Wrocławiem w 97 było :-) A dalej - czy taki
    > zbiornik, chroniąc mieszkańców położonych dużo niżej, nie zagraża
    > mieszkańcom bliższym zbiornika?

    Pewnie zagraża. Zdaje się, że w jednym z nich właśnie puściła tama i
    zalało to miejscowości.

    > Nie wiadomo, nie wiadomo - nie wiemy jakie były założenia, czy nie
    > było nacisków odgórnych, czy nie można powiększyć tych 4 ...

    Opieram się na podlinkowanym przez Ciebie materiale.

    > Demokratycznie wybrani przedstawiciele ludności z rejonu :-)

    Nie. To odwieczny problem. Politycy nie ponoszą odpowiedzialności za
    swoje głosowanie. Choćby najbardziej idiotyczne. Ale to nie politycy
    podjęli formalną decyzję o zaniechaniu budowy pozostałych obiektów.

    Dlatego politycy są zainteresowani, by na decyzyjnych stanowiskach
    postawić osoby, które nadstawią swoje "tyłki" i będą ich wole wykonywać.

    > Ale mówisz z pozycji projektanta, np z Poznania, czy wyborcy, np ze
    > Stronia czy Kłodzka? :-)

    Mówię z pozycji "górala", który w żaden sposób osobiście zaangażowany w
    to przedsięwzięcie nie jest. Mieszkam na górce. Mojemu domowi powódź
    zasadniczo nie zagraża.

    --
    (~) Robert Tomasik