    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potwierdzenie odbioru usprawiedliwienia
    Date: Wed, 8 Nov 2006 19:06:15 -0600

    "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> wrote in message
    news:45521ff5$1@news.home.net.pl...

    >Przede wszystkim nauczyciel nie ma obowiązku automatycznego
    >usprawiedliwiania godzin na podstawie usprawiedliwienia rodziców (czy
    >pełnoletniego ucznia). Nauczyciel pewnie tego nie wie, więc (podejrzewam)
    >usiłuje problem rozwiązać udawaniem, że usprawiedliwienie zgubił.

    Ha ha. Fajne.
    1.Po pierwsze nic nie daje nauczycielowi prawa kwestionowania
    usprawiedliwienia od rodziców.
    Nauczyciel ma odnotowac w dzienniku, że rodzic nieobecność usprawiedliwił.
    Koniec możliwości nauczyciela.
    Nastepną możliwość jaką ma nauczyciel w przypadku "lecenia sobie w kulki"
    przez rodziców i usprawiedliwiania nieobecności to powiadomienie dyrektora
    szkoły o niewypełnianie przez rodziców obowiązku szkolnego. Dalej sprawa
    ląduje w sądzie, który ma możliwośc ukarania rodziców.
    Kolejny argument to możliwość nieklasyfikowania ucznia z przedmiotu, jeśli
    ma dużą liczbę godzin nieobecnych.
    Żaden artykuł prawa (dopóki Giertych tego nie zmieni) nei daje komukolwiek
    prawa oceniania zasadności usrprawiedliwien rodziców.

    2. Po drugie dorosły uczeń usprawiedliwia się sam, bo od momentu kiedy jest
    dorosły rodzice nie są jego prawnymi opiekunami.
    Co więcej nauczyciel nie ma prawa udzielić rodzicom jakiejkolwiek informacji
    na temat ucznia bez zgody ucznia.
    Kropka.