  • Data: 2023-11-20 11:28:50
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Nov 2023 13:48:08 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    [...]

    > Pytanie, czy gdzieś w innej części poligonu nie prowadzono strzelań
    > amunicja bojową. Bo może kłusownicy kłusownikami, a pocisk wymknął się
    > ze strzelnicy.
    >
    > Po za tym, z tym aresztowaniem, to kodeks określa kogo i kiedy można
    > aresztować. W wypadku nieumyślnego przestępstwa popełnionego przez osobę
    > posiadającą legalnie broń (nie karana, znane miejsce zamieszkania), to
    > nie mam za bardzo pomysłu na przesłanki tymczasowego aresztowania.

    Przeslanki sa przeciez prawia zawsze te same:
    -obawa przed mataczeniem/zabezpieczenie prawidlowego przebiegu
    postępowania,
    -grożąca wysoka kara i możliwość ucieczki.

    A że sądy się przyzwyczaiły i "idą prokuratorom na rękę" ...

    > Po za
    > tym sam fakt, że mężczyźni uciekali nie stanowi dowodu, że oddali
    > strzał. Uciekali, bo kłusowali.

    Co jest przestępstwem i uzasadnia aresztowanie :-)

    Ale jakie tam "uciekali" - jogging sobie w lesie uprawiali, albo po
    prostu szli w swoją stronę.

    Poza tym "myśliwi", wiec nie kłusowali.

    > Strzelić mogła inna osoba, która uciekła
    > skutecznie. Sądzę, że jeśli zachował się pocisk, to konieczna będzie
    > ekspertyza mechanoskopijna, a to w praktyce kilka miesięcy.

    Przy czym sama ekppertyza to ile - trzy dni w zlych ukladach?
    A obywatel ma siedziec pare miesiecy ... bo minister nie rozbudował
    laboratoriów? To sie do ETPCz nadaje.

    Niestety - chyba czesto pocisk w takim stanie, ze uniemozliwia
    identyfikacje.

    J.