    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: postrzelony rolnik
    Date: Sun, 19 Nov 2023 14:27:20 +0100
    <xwT4N.2945$Zi1.2244@fx13.ams1> <bg16N.39243$ni5.10168@fx09.ams1>
    <ujabeg$u89$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ujah0o$r17$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <ujb60k$sfs$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ujc6je$vbr$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ujc8vf$fsu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ujcvh3$sfs$7$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ujd0rf$kp3$3$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 19.11.2023 o 14:05, Shrek pisze:

    > W zasadzie to jest - trzeba tylko na przykład w oko trafić. Przepraszam
    > to nie ty pisałeś o 17J w tym wątku?

    Czyli pajacujesz dalej :-) Czy każdy postrzał oka kończy się śmiercią?

    > Znlazłeś już te tabele balistyczne na 10 km czy będziesz ciągle zmieniał
    > temat?

    Ale to nie ja szukam. Mnie one do niczego nie są potrzebne. Przypominam
    Ci, ze jeszcze dwa stopnie wcześniej szukałeś instrukcji do karabinu i
    nawet nie wiedziałeś, ze istnieje coś takiego, jak tabela balistyczna.
    Teraz za krytycznie ważne uważasz istnienie takich do 10 km. A wiesz,
    jak się taką ta belę robi? Bo jakbyś wiedział, skąd te cyferki, to byś
    się nie błaźnił poszukiwaniem takich na 10 kilometrów. Możesz sobie z
    tego zrobić nawet na 50 km. Inna sprawa, że dostaniesz jakieś cyferki,
    których nikt nie jest w stanie zweryfikować. Nikt mądry tego ne robi, bo
    to nie ma sensu.

    > Czemu, bo znalazłem kilka wytłumaczeń i nie są ze sobą zgodne?

    Czyli nie rozumiesz, ale zamiast zapytać, to innym niewiedzę zarzucasz.
    Może ktoś napisze, jak to jest i wówczas błyśniesz, żeś od początku
    wiedział :-)

    > Oczywiście że nikt nie bada, bo one na taką odległość po prostu nie latają.

    Tak. Na setnym zaraz za tarczą wyparowują. Spalają się w atmosferze. Jak
    strzela się dalej (na kilometr, to zawody są dość regularnie) to pociski
    się powleka ceramiką :-)

    > Nie wiadomo czym strzelał, ale w ciemno zakładam że wielkokalibrowym.

    Bo ten kaliber, to ma krytyczne znaczenie dla odległości lotu :-)
    Zastanawiałeś się kiedykolwiek, czemu we wzorze na rzut ukośny nie ma
    masy pocisku? Albo czemu Rosjanie, jak się okazało, że działo kal. 76,2
    mm w T-35 ma zbyt mała moc przebijania, to kombinowali z instalacją tam
    działa kal. 57 mm, ale podpatrzyli coś u Niemców i zamontowali 85 mm?

    > nic nie licz, tylko podaj linka ze źródełkiem. Skoro na tyle latają to
    > będzie to w necie.

    Google Ci wyłączyli? Sam se szukaj źródeł na poparcie swoich głupot.
    --
    (~) Robert Tomasik