    From: tg <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: posrednictwo kupna nieruchomosci
    Date: Thu, 23 Mar 2006 22:58:25 +0100

    k napisał(a):
    > Witam,
    > proszę o pomoc w następującej sprawie:
    > Mamy podpisaną umowę z pośrednikiem (licencjonowanym) o pośrednictwo w
    > zakupie nieruchomości. Pośrednik przedstawił nam już kolejną ofertę (którą
    > jesteśmy bardzo zainteresowani) ale NIE podpisał umowy o pośrednictwo ze
    > sprzedającym i teraz twierdzi, że bez tego nie możemy przeprowadzić
    > transakcji! (ponieważ sprzedawca nie chce płacić prowizji) Co zrobić w
    > takiej sytuacji? Czy w tym wypadku umowa nas wiąże (nie chcemy oszukiwać
    > pośrednika, bo zależy nam na sprawdzeniu wszelkich dokumentów itd.)?
> [...]
    Witam,
    przerabialem kiedys ten problem, ale z innej strony, kiedy posrednik
    reprezentowal mnie i sprzedajacego, co raczej prowadzi do patologii, bo
    wiadomo, bedzie chcial sprzedac nieruchomosc za kazda cene, bez wzgledu
    na ewentualne wady prawne. A w moim przypadku tak bylo.

    Nie wiem jaka jest tresc umowy, ale domniemywam, ze w umowie, posrednik
    zobowiazal sie do wyszukania oferty dla Panstwa nieruchomosci.
    Jesli posrednik stwarza problemy, najlepiej bedzie wypowiedziec umowe.
    Bo tu ewidentnie nie reprezentuje Panstwa w sposob profesjonalny.
    Po dokonaniu zakupu nieruchomosci, nie bedzie Pani zwiazana z umowa i ja
    napewno nie zaplacilbym zadnej prowizji.

    Uzaleznienie dokonania transakcji kupna nieruchomosci od podpisania
    przez sprzedajacego umowy z posrednikiem jest sprzeczna z Panstwa umowa.
    Dokladnie nie orientuje sie, ale poinformowal bym organ nadzorczy
    posrednikow nieruchomosci (izbe, zrzeszenie). Czesto biura zamiast
    reprezentowac klientow reprezentuja tylko swoj interes.

    pozdrawiam