  • Data: 2009-08-01 09:59:10
    Temat: Re: pomówienia a fakty
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    DzikBagienny pisze:

    > Jestem oskarzony z Art 212 § 1
    >
    > Art. 213. § 1. mowi:
    > Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli zarzut uczyniony
    > niepublicznie jest prawdziwy.
    >
    > Co znaczy uczyniony niepublicznie?

    Ciężko powiedzieć. Niepublicznie to byłoby na pewno, gdybyś powiedział
    tylko jej, bez świadków: jesteś prostytutką. Publicznie byłoby na pewno,
    gdybyś to rozgłaszał na wiecu albo dał ogłoszenie w prasie. Ale skoro
    masz sprawę karną, to pewnie się dowiesz, jakie zdanie ma na ten temat
    Twój konkretny skład orzekający.

    > Sprawa wyglada tak ze laska to byla prostytutka. Powiedzialem o tym jej
    > kolesiowi i kilku jego znajomym i za to jestem teraz oskarzony. Moge to
    > udowodnic bo mam swiadka i kilka faktow. Pytanie czy jesli to jest
    > prawda - moge o tym mowic?

    Moim zdaniem nie, im większej ilości osób to mówisz, tym bardziej
    podchodzi to pod rozgłaszanie publiczne, a społecznie uzasadnionego
    interesu raczej nie bronisz. Do tego przeczytaj sobie w przepisie, że
    jeśli pomówienie dotyczy życia prywatnego, to nie zawsze dopuszczalne
    jest przeprowadzenie dowodu prawdy.

    --
    kuba