  • Data: 2003-09-27 15:29:32
    Temat: Re: pomocy! darowizna za dozywocie. nie placi. co robic?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Dredd" <...@...pl> wrote in message news:bkuhp3$ld7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Rzeczywiście można odwołać darowiznę z powodu rażącej
    > niewdzięczności obdarowanego a potem złożyć pozew o wydanie
    > przedmiotu darowizny.
    > Przydałaby się jednak najpierw konsultacja z prawnikiem na miejscu z
    > wglądem w całość sprawy
    Dokładnie tak. Sąd może w wypadkach wyjątkowych (niewywiązywanie się
    zobowiązanego powinno pod to podpadać) rozwiązać umowę dożywocia (art. 913
    par. 2 Kodeksu cywilnego). Co do szczegółów - w sądach są organizowane
    bezpłatne dyżury prawników. Jeśli będą kompetentni, to mogą od razu taki
    pozew sporządzić. Ja zwracam tylko uwagę na 2 fragmenty:
    -prośbę o zwolnienie z kosztów z powodu tragicznej sytuacji materialnej,
    będącej wynikiem niewywiązywania się zobowiązanego z umowy dożywocia,
    -prośbę o rozpatrzenie sprawy także w razie nieobecności powoda (nigdy nic
    nie wiadomo, lepiej się zabezpieczyć).
    Pozdrawiam,
    MArta