  • Data: 2009-01-05 14:16:23
    Temat: Re: polskie prawo a poczta internetowa?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    grzech wyskrobał(a):

    > Są niezbite - w tym wypadku.

    Zazwyczaj dla powoda są one niezbite. Tylko przekonaj jeszcze o tym sąd :)

    > Tylko jak piszesz "za coś takiego" - widzę, że znaleźć radcę,
    > potrafiącego w takiej sprawie chociażby wygrać - już nie mówie
    > o odszkodowaniu - jest nielada wyczynem:(

    Niekoniecznie. Z praktycznego punktu widzenia (naruszenie dóbr osobistych)
    sprawa wydaje się być dość klasyczna i większość adwokatów/radców nie będzie
    z tym miała problemu. Natomiast dużo tu zależy od szczegółów sprawy, której
    ja np. nie znam. Bo włamanie do skrzynki i czytanie cudzej poczty to jedno,
    a zadośćuczynienie za krzywdę to drugie. Inna będzie krzywda, gdy włamywacz
    będzie czytał osobiste maile do kochanki, a inna gdy w skrzynce będą same
    spamy - to tak z grubsza. Poza tym nie mówione, że zadośćuczynienie uczyni
    Cię bogatym. Nie zdziwiłbym się, że sąd zasądzi np. coś na poziomie 500 zł
    tytułem zadośćuczynienia.

    --
    .B:artek.