eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopolicjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;) › Re: policjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;)
  • Data: 2009-12-12 01:15:22
    Temat: Re: policjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mi" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0599.0000064b.4b215aae@newsgate.onet.pl...

    > Przykro mi, Robert, ale piszesz bzdury. Może niektórym się nie chce, ale
    > ci,
    > którym się chce natrafiają na twardą ścianę biurokracji, arogancji i
    > sk*rwysyństwa. Dokładnie taką jaką zaprezentował zastępca komendanta w
    > odpowiedzi do Icka. Icek przedstawił konkretne dowody i co? Jajco, został
    > olany
    > przez buca, który bierze pensję z jego podatków. Więc nie pisz głupich
    > kawałków
    > sugerujących, że to wina Kowalskiego bo nie dopilnował. Gdy dopilnuje to
    > skończy
> [...]

    W wypadku zatrzymania piłka jest bardzo krótka. Zatrzymany dostaje kartkę
    papieru, pisze skargę i natychmiast jedzie się z nim i tą kartką papieru do
    sądu. Po drodze nie ma żadnej biurkracji. Do sądu zabiera się akta sprawy.
    Było kilka przypadków, gdy ktoś próbował jakieś schody po drodze robić, ale
    to śmierdzi postępowaniem karnym i wylotką ze służby, więc tego typu
    dowcipnisie już się pojawiają bardzo sporadycznie. Poza tym zatrzymany na
    zatrzymanie może się zażalić również po zatrzymaniu i tu po drodze też nie
    ma żadnej bariery. Sąd coś takiego bada niezwłocznie. Bezprawne zatrzymanie
    jest przestępstwem.

    Reasumując, to niestety powielasz w swojej wypowiedzi obiegową opinię,
    która absolutnie nie znajduje podstaw w codziennej praktyce. Z tym, że
    ponieważ większość policjantów ma świadomość konsekwencji wynikających z
    bezpodstawnego zatrzymania, a nadto to zatrzymanie jest od razu na bieżąco
    weryfikowane przez co najmniej dwóch innych policjantów (bezpośredni
    przełożony zapoznający się z protokołem zatrzymnania oraz Dyżurny
    jednostki), a najdalej następnego dnia dodatkowo przez Komendanta lub
    któregoś z jego zastępców ze strony Policji oraz za każdym razem przez
    któregoś z Prokuratorów (każdy protokół zatrzymania jest wysyłany faksem do
    Prokuratury), to wbrew pozorom przypadki bezpodstawnych zatrzymań
    połączonych z osadzeniem w Pomieszczeniach dla Zatrzymanych są sporadczne.
    Pewnie trochę częściej może dochodzić do bezpodstawnych krótkich zatrzymań
    przez patrol Policji, bo tam decyzję podejmuje jednoosobowo policjant na
    podstawie jakiejś określonej wiedzy nie całkiem obejmującej całość
    materiałów.